COMUNICAT DEL CENTRE, ATENEU DEMOCRÀTIC I PROGRESSISTA DE CALDES, ARRAN DE LES INFORMACIONS GENERADES PER LA SECCIÓ LOCAL D’ERC CALDES.

nov. 16

El Centre Democràtic i Progressista de Caldes de Montbui és una entitat fundada l’any 1865 per les classes populars del nostre poble. És un Ateneu obert a totes aquelles sensibilitats progressistes amb valors antics però de plena actualitat com la Llibertat, la Igualtat i la Fraternitat.

De l’Ateneu han sorgit i hem acollit centenars d’iniciatives ciutadanes, polítiques i culturals. Des d’una escola racionalista a principis de segle XX, l’impuls del Front Popular a les últimes eleccions democràtiques abans de la dictadura feixista, la Universitat Verda del Vallès als anys vuitanta, i amb mes de deu entitats i seccions de tota classe a l’actualitat. Per això qualsevol demanda és atesa i ben rebuda sempre que el seu contingut s’adigui amb els estatuts i valors de l’entitat. Per aquest motiu som una entitat de referència al municipi i declarada d’utilitat pública l’any 2013.

Ara fa uns dies, i per sorpresa del Centre, la secció local d’ERC va emetre una nota de premsa en què comunicava que l’Ateneu tornava a ser la seva seu. D’aquesta nota de premsa se’n van fer ressó mitjans de comunicació locals i comarcals. Des del Centre ens veiem amb el deure d’aclarir la situació.

El passat mes de juliol, la secció local d’ERC ens va demanar la possibilitat de fer les seves reunions d’executiva local i actes de partit al Centre. En acord de junta se’ls va respondre amablement que podien utilitzar esporàdicament les infraestrucutres de l’Ateneu per les reunions internes, sempre en funció de la disponibilitat. I pels actes públics, se’ls va comunicar que havien de seguir el reglament d’ús per a entitats externes, com tothom que vol fer una activitat a l’Ateneu, i sempre amb previ acord amb l’entitat.

En conseqüència, desmentim que el Centre sigui la nova seu d’ERC a Caldes. És més, volem fer palesa la nostra disconformitat amb la gestió que d’aquest assumpte n’han fet els dirigents de la secció local d’ERC. Ens ha molestat que hagin actuat amb el Centre com si es tractés d’un local municipal a la seva plena disposició, sense tenir en compte la idiosincràcia de l’entitat i passant per sobre de qualsevol normativa interna: tot i que se’ls va informar que només podien fer reunions esporàdiques, les estan fent de forma setmanal i, a més, han anunciat a la premsa local un acte periòdic mensual sense acordar-ho ni notificar-ho a l’entitat, com han de fer totes les entitats, seccions, associacions i particulars que ho volen fer.

Tot i així, continuem amb la ferma voluntat de ser un espai obert i plural que vol ser còmplice de totes aquelles formes de lluita que tinguin la intenció de millorar la societat. Per això convidem la secció local d’ERC a establir un diàleg igualitari i honest, i que se cenyessin a l’acord de junta, que utilitzin i respectin el Centre com un espai de llibertat on conviuen i es relacionen multitud d’idees i sensibilitats, sense imposicions ni interessos de partit.

A Caldes de Montbui 7 de novembre de 2016

Aquesta publicació no té adjunts.