Home > DOCENTS

LIÉVANA MEDINA RODRÍGUEZ


Llicenciada en lletres - opció investigació literària per la UdelaR.
Llicenciada en Filologia Hispànica per homologació Ministeri d'Educació, cultura i esport, Govern d'Espanya.
Màster en Estudis catalans, llengua i literatura i les seves aplicacions per la UAB.
Ha realitzat treballs d'investigació com a ajudant honorària al Departament d'Antropologia de la UdelaR dins el programa "Joves sense sostre mai més".
Ha estat encarregada de l'edició dels llibres "El passat cultural uruguaià" (prosa) i "El cant de la terra" (poesia) d'Orfila Bardesio i la traducció al català del seu poemari "El cant de la terra".
Escriu i realitza treballs de recerca literària. Actualment investiga la vida i obra de Manuel Folch i Torres i El diari de guerra de Joan Peiró i Folch, ja editat. Ha publicat articles sobre Ma. Aurèlia Capmany.
Ha participat com a voluntària a l'Escola "El Calderí" de Caldes de Montbui al programa LECXIT de lectura per a nens i nenes.

CURS PANORAMIC DE LITERATURA LLATINOAMERICANA

 

ROSA RIBAS

És llicenciada en Filosofia i lleres, Ciències religioses i Teologia. Doctora en Teologia bíblica per la Facultat de Teologia de Catalunya.
Ha estat professora d’Història de l’art, Ciències socials i religió a l’Institut d’Ensenyament secundari La Vall del Tenes (fins al 2016). Actualment és professora a la facultat d’Història, Arqueologia i Arts cristianes Antoni Gaudí.
Publicacions:
Culte i iconografia de Sant Martí a Catalunya. Ed.Claret (2006)
Culte i iconografia de Sant Abdó i San Senén a Catalunya. Ed. Claret (2007)
Culte i iconografia de Santa Eulàlia i Sant Oleguer a Catalunya. Ed. Claret (2009)
Culte i iconografia de Sant Salvador d’Horta i Sant Dalmau Moner a Catalunya. Ed. Claret (2010)
La Bíblia en fang. La capella del Santíssim de la Seu de Mallorca. Ed. Claret (2011)
La façana  de la Passió de la basílica de la Sagrada Família. El projecte de Gaudí. Estudi històric, biblicoteològic i litúrgic. Facultat de Teologia de Catalunya (2016).

ELS GRANS MESTRES DE LA PINTURA DEL RENAIXEMENT ITALIÀ

 

PILAR MÈLICH


1990 -Diplomada en Grafologia Bàsica per la Federación Politécnica de Diplomados (FEDINE- Grafotest)
1991 – Diplomada en Grafologia Superior: Grafologia en Recursos Humans, Grafopatologia, Grafologia Infantil i Grafologia de la Signatura per la Federación Politécnica Española de Diplomados (FEDINE- Grafotest)
2002 – Diplomada en Pericia Cal·ligràfica Judicial, Grafística, Documentoscòpia i Socio-Lingüística Forense per la Universitat Autònoma de Barcelona
2003 – Diplomada en Pericia Grafopsicològica, Grafoanàlisi, Grafopatologia i Tests Projectius -Gràfics per la Universitat Autònoma de Barcelona
2007 – Màster en Grafística, Grafopatologia i Grafologia Forense per la Universitat Autònoma de Barcelona
2009- Diplomada en Grafopsicologia en Orientació Familiar i Professional per la Universitat Autònoma de Barcelona
2010- Màster en Grafoanàlisi Europeu: especialitat Social i Formativa per la Universitat Autònoma de Barcelona
2012 – Diplomada en Educazione e Rieducazione della Scrittura per
l’Associazione Nazionale Grafologi Rieducatori della Scrittura (A.N.G.Ri.S) Itàlia
2014 – Titulada en Grafologia Digital, Tipografia i Disseny Gràfic per l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI-UAB)
ACTIVITAT PROFESSIONAL
Des del 1995 fins l’actualitat treballa com a grafòleg dirigint el seu propi gabinet grafològic: en l’actualitat GRAFOLOGICS (www.grafologics.com) En la seva activitat professional es dedica als següents àmbits de la Grafologia Científica:
•Grafologia en l’àmbit privat – Informes de grafopsicologia.
•Grafologia en l’àmbit empresarial – Preselecció de candidats
•Informes de selecció de candidats segons perfil. Estudis grafològics per a reubicació dins l’empresa i insersió en grups de treball.
•Grafologia en l’àmbit educacional – Educació i reeducació de l’escriptura. Tractament de la Disgrafia. Assessorament a mestres.
•Grafologia en l’àmbit judicial - Pericia Cal·ligràfica i Grafopsicologia Forense.
•Docent i coordinadora en els cursos de Postgrau de Grafoanàlisi Europeu de la Universitat Autònoma de Barcelona : Grafopsicòleg en Orientació Familiar i Professional (del 2009 al 2013) i Grafoanalista.
• Formadora en Educació i Reeducació Grafoescriptural ( curs 2014)
•Docent en el curs de Postgrau de la Barcelona School of Managment de la Universitat Pompeu Fabra: Selección, Evaluación y Conservación del Potencial Humano (curs 2016)
•També organitza xerrades, seminaris i cursos de les diferents branques de la Grafologia: Grafopsicologia, Grafologia Infanto-Juvenil i Grafologia Empresarial.
•És Pèrit Cal·lígraf dels Tribunals de Justícia de Catalunya.
ALTRES ACTIVITATS
Membre de la Junta de l’Agrupación de Grafoanalistas Consultivos de España (A.G.C)
Membre de l’Associació Professional de Pèrits Cal·lígrafs de Catalunya
Membre de l’Associazione Grafologi Rieducatori della Scrittura (A.N.G.Ri.S ) Itàlia de la qual és referent a Espanya.
Membre de l’organització-comissió AGC-ADEG Barcelona 2008 en el Congrés Europeu de directors d’Entitats Grafològiques.
REFERÈNCIES WEB
www.grafologics.com
www.grafoanalisis.com
www.grafologiauniversitaria.com
www.uab.cat/web/formacio-continuada/grafoanalista-consultor-1345665132024.html
SEMINARI DE GRAFOLOGIA INFANTO-JUVENIL O PEDAGÒGICA

 

JOSEP GALLART BADIA

És membre d’UBUNTU des de l’any 2009 i de l’equip de difusió de la comunitat d’usuaris d’Ubuntu en català (LoCo Team UBUNTU) des de la seva fundació. És el Speaker de referència de la comunitat.
Com a militant d’ERC, és responsable de la Vocalia de Programari Lliure dins la Sectorial de la Societat de la Informació.
És aficionat a la fotografia i al grafisme i disposa del certificat ACTIC –Acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació-.
Ha dut a terme, des de l’any 2002, classes d’informàtica i d’internet per a adults a Caldes de Montbui i diversos cursos i tallers d’introducció al programari lliure a Caldes i a diverses poblacions de la comarca així com conferències arreu del territori. Podeu veure en detall la seva activitat de difusió i formació en TIC i programari lliure a:

HISTÒRIES DE LA XARXA

 

L’Escola Lliure el Sol és una cooperativa de formació al llarg de la vida que impulsa el coneixement i el creixement d’entitats i de persones vinculades a l’educació popular i l’economia social i solidària a través de metodologies actives i transformadores, enfortint-ne la llibertat de pensament i el compromís social.
L’Escola la fan les persones que formen part i participen d’una manera o una altra. Ja sigui a nivell laboral o voluntari moltes persones aporten el seu gra de sorra per tirar endavant aquest projecte i mantenir-lo sempre viu i en constant revisió.
Col·laboren amb entitats i participen de xarxes en els seus àmbits d’actuació: educació, economia social i solidària i justícia global.
També col·laboren amb organitzacions de diferents punts del territori desenvolupant formació i projectes.

COM ADAPTAR LA FORMACIÓ A L’ENTORN VIRTUAL

JOAN SERRA MONTAGUT

Joan Serra Montagut (Barcelona, 1986). Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Abans d'acabar els estudis guanya a Espanya l'European Young Journalist Award i el Premi Hiperbòlic de Narrativa Universitària a Palma de Mallorca, a través del qual publica la seva primera novel·la Un minut al paradís. Després de treballar al Centro UNESCO di Firenze amb una beca Leonardo da Vinci, a un projecte de comunicació del govern català, a l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona amb la beca Robert Schuman i a l'Associació d'Amics de la UAB, el maig de 2011 viatja a Mèxic per encarregar-se de la gestió del Casal Català de la Península de Yucatán, entitat amb la qual segueix implicat i que actualment presideix. Ja fa deu anys que viu a Mèxic, on ha treballat a l'àrea de Comunicació per al Desenvolupament de l'Oficina de la UNESCO a Mèxic, al Programa Conjunt de les Nacions Unides per una Cultura de Pau a Chiapas i com a professor a diverses universitats. El 2014 funda a Mérida (Yucatán) SOM Editorial Colectiva, un associació sense ànims de lucre de foment de l'escriptura col·lectiva i la lectura a través de la qual ha coordinat el Proyecto Ja'ab, una col·lecció de 12 llibres fets per més de 700 joves de 12 ciutats d'El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize i Mèxic. Amb el suport de diverses institucions com la Secretaria General Iberoamericana, la Fundació SM, el PEN International o l'Ajuntament de Caldes de Montbui es poden publicar 1.000 col·leccions que són donades al sistema de biblioteques públiques de Mèxic per fomentar la lectura entre els joves amb llibres fets per ells mateixos. També ha implementat tallers d'escriptura col·lectiva a Costa Rica amb el suport de l'Organisme Internacional de Joventut per a Iberoamèrica i a Cuba amb el suport de Casa de las Américas de l'Havana. Per al Proyecto Ja'ab ha rebut diversos reconeixements, com ara el Premi Nacional de la Joventut a Espanya en la categoria de Comunicació Intercultural o la segona posició a nivell mundial a la Youth Citizen Entrepreneurship Competition de la UNESCO i la Goi Peace Foundation. A través del Casal Català de la Península de Yucatán, entre moltes altres activitats, ha coordinat el llibre Petjades sobre els primers 20 anys de l'entitat i està ultimant la postproducció d'un documental sobre altres casals catalans a Amèrica Llatina titulat Racons. Per la seva vinculació amb la Catalunya Exterior el 2020 rep el premi Batista i Roca que concedeix anualment l'Institut de Projecció Exterior de la Cultura Catalana.

L’ESCRIPTURA COL·LECTIVA

JORDI MARTÍ I RUBIÓ


Llicenciat en Medicina i Cirurgia
Grau de Llicenciatura
Cursos de Doctorat
Alumne de quart del Grau d’Història de l’art a la UAB.Nivell C de Llengua catalana del Consorci de la Normalització Lingüística.
Voluntari del Programa Lecxit, d’ajuda a la lectura, a l’escola “El Calderí”.

LES DONES A LA HISTÒRIA DE L’ART. UN INTENT D’APROPAMENT

 

ÈLIA ROMO- TEROL

És llicenciada en filologia àrab i en filologia hebrea (ambdues amb Premi Extraordinari de Llicenciatura) per la Universitat de Barcelona. Ha completat la seva formació a Síria, Jordània i Tunis.
Actualment, és codirectora i coordinadora del Màster Món Àrab i Islàmic de la Universitat de Barcelona en el qual també fa classes. Està acabant la seva tesi doctoral sobre literatura i feminisme a Egipte en l'Àrea d'Estudis Àrabs i Islàmics de la Universitat de Barcelona. L’any 2014 va guanyar el premi SEEA per a joves investigadors que atorguen Casa Árabe i la Sociedad Española de Estudios Árabes. Ha participat en nombrosos congressos i seminaris acadèmics i ha pronunciat diverses conferències divulgatives i xerrades sobre dones i islam.
L'any 2018 va passar sis mesos a l'Uzbekistan en el marc del projecte CASEU Erasmus Mundus amb una beca de recerca.

BREU INTRODUCCIÓ A L’ISLAM

 

ELAYNE FRADLEY


- Co-fundadora i co-directora de l'associació ambCAVALLS (2015)
- Nivell avançat de coach amb cavalls (Equilibri Escuela Internacional de Coaching con Caballos, Gualba, 2018)
- Certificació: Coaching amb cavalls (Equilibri Escuela Internacional de Coaching con Caballos, Gualba, 2014)
- Certificat en Teràpies Eqüestres (ACADE, Rubí, 2011)
- Curs d’especialització en hipoteràpia i equitació terapèutica Universitat de Girona (2010)

ETOLOGIA I OBSERVACIÓ DELS CAVALLS A LA NATURA

 

ELENA PÉREZ


- Assaigs clínics (Institut Català d‘Oncologia, actualitat)
- Grau universitari en infermeria (Universitat de Barcelona, 2014)
- Postgrau i Màster en infermeria oncològica (Universitat de Barcelona, 2015)
- Màster en Assaigs Clínics (Universitat de València, 2017)
- Màster en Infermeria de Pràctica Clínica Avançada, especialitat oncologia (Universitat de Barcelona, 2018)
- Equinoterapeuta i co-fundadora i co-directora de l'associació ambCAVALLS (2015)

ETOLOGIA I OBSERVACIÓ DELS CAVALLS A LA NATURA

 

PILAR LONCAN VIDAL


Llicenciada en Biología per la UB 1979.
Doctora en Medicina per la UBarcelona, 1984.  Master en Bioética. UAB. 1998.
Membre del’ACMCB, de la Societat Catalana de Bioètica  i de la SCBdeCP.
Ha exercit  com a metgessa assistencial en AP, des de 1995 centro l’ activitat clínica a l’àmbit de les cures pal·liatives i la coordinació de  l’atenció mèdica a la Fundació Sta. Susanna de Caldes de Montbui(Barcelona) i des de 2017 forma part de l’equip PADES.
El seu interès pel respecte a les persones, el patiment dels pacients i el seu entorn i  la implicació dels professionals en situacions d’elevada vulnerabilitat  l’ ha motivat  a  participar activament  en el Grupo de Trabajo de Ética de la SECPAL i  a col·laborar amb el Comitè Consultiu d’ètica de Catalunya .
La seva  vocació docent ha generat col·laboracions  en la formació de Bioètica  a l’ Institut Estudis Salut i en diversos màsters i cursos sobre geriatria i atenció al final de vida.
Ha compartit projectes d’estudi sobre l’atenció en psicogeriatria com Estudio para la  evaluación del dolor en los enfermos con dificultades en la comunicación. Fundación Mapfre 2001. En 2003 mitjançant una beca de la  Fundació Victor Grifols va participr en el  Estudio para la promoción de la toma de decisiones de la gente mayor.
De forma individual o col·laborativa té autoria en diverses publicacions.
Actualment presideix el Comitè d’ètica assistencial del Vallès Oriental Central (CèAVOC), comitè  d’àmbit territorial que inclou l’atenció sociosanitaria i primària.

SEMINARI SOBRE LA LLEI DE REGULACIÓ DE L’EUTANÀSIA

NÚRIA PEDRÓS BARNILS

Enginyera de Sistemes biològics
Màster en Salut Pública (Universitat d’Umeå, Suecia)
Professora associada UPC
Membre d’Alkaria (ONG de cooperació al desenvolupament)

COVID-19, UNA PANDÈMIA MUNDIAL

MERCÈ BORRÀS I PÉREZ


Especialista en Història en clau de gènere.
Membre del Programa d’Universitat a l’Abast de la Universitat Autònoma de Barcelona
Cursos d’Aptitud en Català, Francès i Anglès EOI Sabadell
És docent de la Universitat Popular de Caldes de Montbui i de la Universitat Popular de  Granollers.
Activista de l’ensenyament i l’educació, bibliotecària del món dels idiomes, mare i àvia.

ASPECTES DE LA MATERNITAT SUBROGADA O VENTRES DE LLOGUER

 

MIGUEL PEYRÓ GARCIA


Doctor en Filologia per la Universitat de Sevilla, en la branca de Lingüística. Especialista en antropologia lingüística, comunicació intercultural, els aspectes culturals de l'ensenyament de llengües i les llengües i cultures de l’Àsia Central i l’Orient Mitjà.
Ha estat professor de les universitats de Sevilla, Oslo i el Caire. Actualment és professor d'història i cultura de Mongòlia a Casa Àsia de Barcelona.
Interessat en els alfabets i sistemes d'escriptura del món, va ser comissari general de l'exposició Escriptures: Símbols, Paraules, Poders del Museu de Cultures del Món de Barcelona i assessor sobre aquest tema del Museu Etnològic i del Museu d'Història de Barcelona. També ha treballat sobre diverses llengües i cultures amb la Fundació La Caixa, la Universitat Oberta de Catalunya i les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Castella-la Manxa, Granada i Vigo.
Ha estat avaluador del Ministeri de Cultura argentí per als projectes de recerca sobre les llengües indígenes d’aquest país.
Resideix a Sant Feliu de Codines.

ELS CONDEMNATS DE LA TERRA: L’EXPERIÈNCIA COLONIAL

 

CARLA DE OTERO

Amb més de 25 anys en la professió, comença la seva formació d’actriu a l’estudi Nancy Tuñón de Barcelona. Més tard es diploma al Col·legi del teatre de Barcelona. Buscant nous mètodes d'actuació marxa a Madrid i realitza un curs anual d'entrenament actoral amb Manuel Mórón a l’escola Juan Carlos Corazza. A continuació es diploma en la tècnica teatral Meisner amb el mestre Javier Galitó- Cava. Durant aquest recorregut, completa els seus estudis d'actuació amb cursos, de veu, dicció, dansa i clown a diferents escoles de Barcelona, Madrid, EEUU i Austràlia.
Actualment és membre fundadora de la Cia La Ida, on treballa com a creadora i actriu en diferents produccions com “Maggie &Maggy”, “Una familiar”, “mi vida en un torno”. En ficció, participa en diferents curtmetratges, llargmetratges i episòdics a TV. Amb la pel·lícula "Alma de St Pere", del finlandès Jarmo Lampela, obté una nominació a "millor actriu protagonista" al Festival de Cinema de Beijing.
En paral·lel, estudia Integració social, buscant una via d’integrar l’art amb el món social. Es diploma a Bemen-3 i treballa com a professora de teatre a Xamfrà (premi Nacional de Cultura 2020). També treballa com a educadora amb adolescents en risc al centre d'acollida CODA, de la Fundació Idea i  al Centre d'higiene mental Les Corts.
Més endavant es diploma en Pedagogia teatral a l'Institut del Teatre de Vic. Des de que comença a formar-se com a actriu, compagina els seus estudis donant classes de teatre per a totes les edats a diferents escoles com Peter Pan, escola Lys, Triuska Teatre, A Saca, Centre Catòlic de Sants, Institut Maria Espinalt o Institut Trinitat Nova. També realitza tallers de teatre per a tercera edat.

ENTRENAMENT EXPRESSIU-VITAL

 

ABEL JULIEN

Ornitòleg dedicat principalment a la docència i a la divulgació del món dels ocells entre el gran públic. Està vinculat, des dels seus orígens, a l’Institut Català d’Ornitologia, del qual n’és soci fundador i en va ser president de 1989 a 2005. Ha assessorat l’administració pública, empreses i entitats diverses en qüestions de biodiversitat i de mitjans de comunicació, com el programa Tocats de l’Ala de TV3 o en les preguntes d’ornitologia de concursos televisius.
De 2014 a 2019 ha format part de la direcció organitzativa del Delta Birding Festival, el festival d’ornitologia més gran del sud d’Europa. Des del seu blog (abeljulien.blogspot.com),  escriu articles de divulgació per al gran públic. Actualment és cap de formació i professor de l’associació Aula i Natura, dedicada a la divulgació de les ciències naturals.
Aficionat a l’escriptura, ha estat guanyador del XXI Premi Helena Jubany de literatura amb el seu relat de ficció ornitològica L’ocell de Brinkley, Arkansas.

OCELLS EN MOVIMENT

 

LLUÍS AGUSTÍ TINOCO

Va començar els estudis de música a Caldes de Montbui. El 2011 va prosseguir-los al Conservatori Municipal de Musica de Sabadell, i el 2013 va iniciar el Grau Superior d'Interpretació al Conservatori Superior del Liceu, que va acabar el 2017. A part de tocar en diverses orquestres, actualment amplia els seus horitzons musicals estudiant musica clàssica índia amb Shyam Sunder.

INTRODUCCIÓ I SENSIBILITZACIÓ A LA MÚSICA CONTEMPORANIA I

 

FRANCESCA ZAPATER TORRAS


Llicenciada en Medicina i Cirurgia l'any 1976 per la Universitat de Barcelona. Jubilada.
Ha treballat com a metgessa d'atenció primària a Martorelles, Montmeló i Vilanova del Vallès. Ha estat tutora de Medicina Familiar i Comunitària, directora de l'Equip d'Atenció Primària Montornès-Montmeló, ha format part del Grup de Qualitat de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFIC) i ha estat presidenta del Fòrum Català d'Atenció Primària (FoCAP) de 2011-2015.
Ha publicat en revistes professionals articles sobre atenció primària de salut, sistema sanitari, medicalització i altres.
Co-autora del document «Atenció a les persones amb malestar emocional relacionat amb condicionants socials a l’atenció primària de salut».
Actualment és membre del FoCAP i del Comitè d'Ètica Assistencial del Vallès Oriental Centre. Col·labora amb el Diari de la Sanitat amb articles d’opinió.

SEMINARI SOBRE LA LLEI DE REGULACIÓ DE L’EUTANÀSIA

DANIEL LÓPEZ CODINA

Calderí. Membre de Caldes Solidària des de la seva fundació. Biofísic. Doctor en ciències físiques per la Universitat de Barcelona. Professor Titular d’Universitat a la Universitat Politècnica de Catalunya, on actualment imparteix assignatures com Biofísica 1 al Grau d’Enginyeria Física o Modelització i simulació de sistemes biològics al Grau d’Enginyeria de Sistemes Biològics. Forma part del grup de recerca Biologia computacional i sistemes complexos (https://biocomsc.upc.edu/en) on treballa en modelització a diferents escales de malalties com tuberculosi o leishmaniosis. Forma part del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC (http://www.upc.edu/ccd/ca).
COVID-19, UNA PANDÈMIA MUNDIAL

HISTORIAL DELS DOCENTS

EVA TIL PÉREZ

És llicenciada en Filosofia per la UAB. 1986.
Diplomada en Ciències Religioses ISCREB. 2013.
Titulada amb el nivell D de català.
Professora a l’IES La Vall del Tenes de Santa Eulàlia de Ronçana des del curs 1989-90

GEOPRESÈNCIES


Bernat Lladó i Mas
Doctor en Geografia Humana.
Interessat en el camp de la Cultura Territorial.
Ha col·laborat en el projecte Urbanoporosi. Sabadell i els silencis urbans (Sabadell, 2010)
Autor del llibre “Franco Farinelli. Del mapa al laberinto” (Barcelona, Icària, 2013)
Membre del consell de redacció de la revista "Quaderns de les Arts i del Pensament"

Kathrin Golda-Pongratz
Doctora en arquitectura, urbanista, investigadora urbana i fotògrafa.
Com a professora d’urbanisme internacional investiga, publica i imparteix classes sobre desenvolupaments territorials en contextos hispano-americans i a nivell global. Els seus camps d’investigació i de peritatge són: cultura(s) urbana(s) i espai públic, memòria urbana, processos d’urbanització i globalització, urbanisme informal i pràctiques urbanes col·laboratives.
El seu treball fotogràfic ha estat exposat internacionalment, al Perú, Argentina, Alemanya, Itàlia i Espanya.
El recent projecte “Landscapes of Pressure - Paisatges de Pressió” va estar exposat a la Fundació Miró (Barcelona) el 2014. El seu llibre “Landscapes of Pressure”, que inclou un breu assaig de Carles Guerra i és publicat en el mateix any, va ser finalista en els premis FAD en la categoria de teoria i crítica el 2015.
És fundadora, conjuntament amb Ignasi López, de la sèrie de fotollibres #pressured-landscapes.
És membre del comitè d’experts del Premi Europeu de l’Espai Públic Europeu del CCCB, del Deutscher Werkbund i de l’Academy of Europe.
https://www.frankfurt-university.de/index.php?id=13103
http://pressuredlandscapes.tumblr.com/
http://www.fotografiafestival.it/the-books-space-interviews-landscapes-of-pressure/

Ignasi López
Fotògraf, dissenyador i editor
Com a autor ha exposat internacionalment la seva obra a través de diverses mostres i festivals com PhotoEspaña (Madrid), FotoGrafia (Roma), Printemps de Setembre (Toulouse), ArtBasel i FotoLeggendo, entre d’altres.
És editor i fundador de Bside Books, un projecte editorial independent i alhora un laboratori d’experimentació col·laborativa de processos interdisciplinars d’interpretació, experimentació i anàlisi del territori i el paisatge a través de suports d’art, d’edició i de publicació.
Ha obtingut el Premi Lluís Carulla 2015 a l’estímul d’un projecte cultural per al projecte Terra-lab.cat, compartint la direcció del mateix amb Vicenç Altaió, Sergi Opisso i Román Yñán.
Amb obres presents a la col·lecció pública nacional de fotografía i en el fons d'art MNAC-MACBA, actualment aposta per oferir serveis a altres artistes a través de La Bibliogràfica, un obrador artesà de llibres a Caldes de Montbui.
www.ignasilopez.com
www.bsidebooks.com
www.terra-lab.cat
www.labibliografica.cat

Jordi Mas
Ballarí, investigador i pensador, compromès amb opcions de vida que congreguen aspectes relacionats amb la salut, l’acció comunitària, l’art i la creació. Preferentment influenciat pel Body Weather Laboratory. Actualment la meva activitat consisteix en concebre i realitzar projectes que vinculen el coneixement del cos humà amb escales espacials i temporals d’àrees determinades, amb l’objectiu d’ampliar la significació de la dansa, perquè aquesta aconsegueixi arribar i accedir en camps a on fins ara havia estat desatesa.
http://www.jordimasdansa.com/

JORDI GALÍ I TRULLENQUE

És Calderí des de 1980. És enginyer industrial i té estudis d’enginyeria electrònica. Actualment treballant de jubilat pagès.
Ha desenvolupat tasques de gestió a la indústria.
Els últims catorze anys ha exercit la docència a l’IES Ramon Cases i Carbó de Palau-solità i Plegamans.

RUBÉN RUBIO


Rubén Rubio Barrera. Enginyer informàtic i graduat en la filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Compagina la seva feina com a enginyer i professor associat a la UAB amb la investigació de les relacions entre tecnologia, filosofia i humanitats, com poesia i música. Ha publicat La expresión de la araña. Sobre la construcción de sí mismos en Internet (Ápeiron Ediciones, 2017).

FILOSOFIA DE LA NEGACIÓ

ARNAU GALÍ MONTIEL

Calderí temporalment exiliat al Maresme,  activista i militant d'un munt de causes perdudes i de formació animador sociocultural i educador social, Postgrau en economia cooperativa per l'IGOP (UAB - 2013), i Tècnic superior en economia social i solidària per la Universitat de Pécz (Hongria).
Fa uns anys que es va  involucrar de ple amb el cooperativisme, des de la praxi a través del Cafè del Centre, del qual n’és fundador, i ara des de l'equip tècnic de l'Ateneu Cooperatiu.
I és que si d'alguna cosa n'està segur és que el futur serà cooperatiu o no serà.

JOSEBA POLANCO

Economista especialitzat en les àrees de gestió estratègica, finançament i fiscalitat. La meva carrera professional la he desenvolupat al llarg de vint anys com a consultor d'empreses fonamentalment cooperatives, soci de la cooperativa basca ERAGINKOR,
Després d'aquests vint anys vaig venir a Catalunya l'any 2005 i des d'aleshores, per una banda, he dirigit la cooperativa ARACOOP, que impulsava la creació de cooperatives i difonia el cooperativisme, fins al 2008 any en què vaig incorporar-me com a director de la Confederació de Cooperatives de Catalunya, on actualment segueixo fent la meva tasca professional.
Formació Acadèmica:
-Llicenciat. en Ciències Econòmiques  per la U.P.V. Sarriko de Bilbao (1983)
-Diplomat d'Estudis Cooperatius per la Universitat de Deusto (1985)
-Curs Administració d'empreses FUNDESCOOP. (1987)
-Màster en Gestió d'empreses cooperatives OTALORA – IADE (1992)
-Formació per a l'acció de consultors. Nivell Inicial organitzat per la "Fundació Basca para la Calidad" (1999). Formació model EFQM.
-Diploma de Especialització Professional Universitari en Gestió Tributària i Comptable per a cooperatives (2012)
-Català nivell C2, Escola Oficial d’Idiomes Vall d’Hebron (2016)
Publicacions:
-“Herramientas de gestión para la pequeña empresa cooperativa”, editat per la Federación de Cooperativas de Trabajo Asociado de Euskadi (Any 1996)
-“Soberanía económica y globalización en Euskal Herria”, Manu Robles Aranguiz Institutoa  (Any 1998), participo juntament amb altres autors i faig l'article "La empresa cooperativa vasca" pp. 273-293
-“Guía para la Gestión Cooperativa”, col·laboro amb Manuel Quevedo i és  editat pel Consejo Superior de Cooperativas de Euskadi (Any 2002)
-“De la Teoría a la práctica en Capital Intelectual: Una experiencia pionera en el País Vasco”, col·laboro amb diversos consultors del País Basc, editat pel Cluster del Conocimiento (Any 2003)
-“La fiscalidad de las cooperativas. Un modelo que fortalece los fondos propios”, Cuadernos de Gestión Vol. 4. Nº 2 (Any 2004), pp. 31-43
-"Les cooperatives d'avui a Catalunya", 3r Congrés d'Economia i Empresa de Catalunya (any 2018)

MAITE MARÍN

Llicenciada en Antropologia social i cultural i Filologia Hispànica, ha realitzat estudis de postgrau d'antropologia i de gènere i desenvolupament. Ha compaginat recerca i treball a Mèxic, Perú, Equador i Catalunya. Durant els darrers anys ha treballat amb el seu company -amb qui forma "Produccions Nòmades"-i amb diferents col·lectius en projectes que han creuat l'etnografia, la història i l'audiovisual. Actualment està fent el doctorat sobre la situació de les dones indígenes a l'Equador tot compaginant-ho amb la docència i projectes de recerca i difusió.

ANNA TORRENTS


Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1980. Especialista en Medicina Interna des de l’any 2003. Màster en Cures Pal·liatives per la Universitat de Barcelona-ICO Bellvitge. Curs 2011-2012. Metgessa Fundació Sta Susanna.

MARTÍ OLIVELLA I SOLÉ

Del primer grup d’objectors de consciència de Can Serra (1975-77), promotor de la innovació social i de la noviolència activa, recentment des d’En peu de pau. Formador de Dinamitzadors de tallers de noviolència. Ha estat co-fundador, director i president de Novact.

MIREIA PASCUAL VILARÓ


Llicenciada en Art Dramàtic especialitat Interpretació textual (ESAD, Málaga);...
Formada en Pedagogia Teatral Inclusiva, docent de Teatre per a infants, dones i joves. Excomponent de la Companyia teatral La Caldera afincada a Málaga. Creadora de la plataforma teatral El Quirófano (Málaga). Actualment actriu i fundadora de la companyia teatral PROJECTE LILITH (Barcelona). Docent a la Universitat Popular de Granollers. Experiència com actriu en múltiples projectes teatrals i en creacions col·lectives com:
Soy fea, un musical antiestético (Sergi Belbel) 2010. Actriu
Actriu principal en Tristán e Isolda (Marco Antonio de la Parra) 2008-2009. Primer premi al millor espectacle, millor interpretació femenina i millor direcció Málaga Crea 2009.
Actriu en el Proyecto Db7,2007. Creació col·lectiva de l'espectacle.
Actriu en l'obra “Las Criadas”, Jean Genet. Sota  la direcció de Alberto Cortés de la companyia BAJOTIERRA
Actriu LA HUMANIDAD DE LOS PECES. Creació col·lectiva La Caldera
FEEDBACK. Micropeça de teatre dirigida per Enrique Garcia . ESCENABRUTA Málaga
Actriu en l’obra ANIMALES NOCTURNOS Cia La Imprudente
Actriu en la micropeça SON DOS Y VAN DE ROSA dirigida per Manuel Rosaleny
Actriu en creació col·lectiva CONEJO BLANCO. Obra resident en VILLAPUCHEROFACTORY
Actriu micropeça LA ESPERA  de Angel Velasco JULIO Microteatro Màlaga
Actriu micropeça EL TEST GOTTMAN Álvaro Díaz en Microteatro Málaga
Actriu, guió i direcció de la peça DOS MEITATS DE COGOMBRE SOBRE UNA FULLA d’enciam
Actriu , creadora de CREACIÓ COL·LECTVA “INDÒMITA “ DE PROJECTE LILITH

ÀNGELS GARCIA FERRER


Viu i treballa a Barcelona.
Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona, anteriorment Graduada en Arts Aplicades, especialitat Procediments pictòrics a l’Escola Massana de Barcelona, especialització en Pedagogia de la Plàstica.
Fundadora i codirectora de Safia Art Contemporani a Barcelona, des del 1990 fins l’actualitat (2017), des d’on ha creat i organitzat exposicions com l’Hipermerc’art, des del 1993. Primer a La Sala Vinçon i des de fa dos any a la M-Store de l’Antiga Fàbrica Moritz, ambdós a Barcelona. I també l’exposició L’illa d’Art a L’illa Diagonal, des del 2001 fins l’actualitat.
Ha participat com a comissària en la mostra Homeland Ireland-Barcelona en col·laboració amb la mostra de vídeo art Loop Barcelona. Simultàniament, assessora en l’adquisició d’obra a varies empreses nacionals i internacionals.
En l’àmbit de la docència ha impartit classes de plàstica per a nens i adults, cursos formatius per a artistes com el Manual per a artistEs: presentar-te tu i la teva proposta artística al Cercle Artístic Sant Lluc, Barcelona, i ha dirigit i conduït el programa de radio setmanal de divulgació i informació d’art, dins el magazín Picó.cat, presentat per l’Alfred Rodríguez Picó a La Xarxa, comunicació local.
Té publicats diversos articles sobre l’obra d’alguns artistes contemporanis.

SEMINARI TAIFA

El seminari Taifa és un espai auto-organitzat, dedicat a l’autoformació i la divulgació de la crítica de l’economia política, amb l’objectiu de contribuir a la transformació de la societat actual envers una societat no capitalista mitjançant la creació i l’impuls del pensament crític des de i per als moviments socials.
Els principis que inspiren tant la visió de la societat alternativa que Taifa té com la seva forma de treballar, estan ben resumits en la següent bruixola-matriu:
-Un règim de reproducció comunitari. Que no exploti a les persones ni malbarati recursos. Desmercantilització de la natura. Potenciació del valor d’ús. La justícia i la igualtat són més importants que el creixement, la eficàcia i la eficiència. Combat contra el patriarcat.
-Que el sistema de propietat proposat sigui col·lectiu. No a la propietat privada.
-Un sistema de distribució equitatiu. Accés assegurat als béns i serveis que satisfacin les necessitats materials (encara que no es treballi assalariadament). No es pot tolerar la pobresa.
-Una gestió del poder horitzontal. Igualitària i no jeràrquica. Totes les persones tenen els mateixos drets i obligacions, cap responsable “tècnic” ha de substituir a la ciutadania en l’exercici del seu poder de decisió. Les decisions han de ser polítiques.
-Que el sistema de valors i afectes proposi i potenciï el bé comú. El benestar social i comunitari es prioritari sobre el benestar individual, però aquest també és important.
Activitats
El seminari d’economia crítica Taifa desenvolupem diferents tasques i estudis, dividides en dos eixos d’activitats:
Activitat interna o auto-formació dels membres del seminari. Formada per diferents grups d’estudi dedicats a l’estudi d’autors i textos, debats, etc., dirigits a la formació permanent. Impliquen una major continuïtat.
Activitat externa o de divulgació i formació. Organització de cursos i xerrades de caràcter més divulgatiu, participació en mitjans de comunicació, edició de materials (com ara els informes d’economia crítica), divulgació etc. Tot encaminat a tenir una incidència política en l’esdevenir d’una societat alternativa al sistema actual.

NÚRIA ESCRIG

Atleta dels 8 als 21 anys. Des de l’any 98 formació en dansa lliure Malkovsky,... i ha fet més de 3.000 hores en aquesta disciplina no reglada de formació contínua. Algunes de les seves mestres són Annie Garby, Chris Muhlebach, Vannina Guibert, Pedro Cuesta, Laurence Fauchenneret, Christiane Vion-Delphin, Francine Gartner i Marianne Orhant.
Ha estudiat Belles Arts a la UB, en l’especialitat d’Imatge i he treballat durant 15 anys en disseny gràfic i comunicació.
És membre activa de l’associació Llavors Orientals, amb seu a Santa Eulàlia de Ronçana, per la defensa del patrimoni agrari, la recuperació, la reproducció i la difusió de llavors de varietats locals i tradicionals. Estudia matemàtiques a la UPG.
DANSA LLIURE

CONXA ORTEGA OLIVA

És llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona.
Té experiència en treball-formació de persones adultes i en organismes de solidaritat.
Per encàrrec de la regidoria de Cultura de Palau va elaborar la Carpeta Didàctica de l’Inventari del Patrimoni arquitectònic natural i immaterial de la Vila així com els Itineraris a Peu pel Patrimoni de Palau-solità i Plegamans
Actualment és professora de Geografia i Història a l’IES Terrassa.
HISTÒRIA MEDIEVAL II

ORLAND MENA

Llicenciat en història, especialitzat en medieval i contemporània. Ha donat cursos d'història social i d'història del pensament contemporanis en el Centre Democràtic de Caldes. Membre de l'AIEP des del principi i vicepresident, responsable de l'àrea d'història. Actualment exerceix la docència en un institut vallesà.
HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI

NÀDIA TARIFA


Palauenca nascuda el 1992.
Graduada en Arqueologia i Màster en Arqueologia prehistòrica per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és investigadora predoctoral a la Universitat Autònoma de Barcelona, on desenvolupa la seva tesis doctoral relacionada amb el consum alimentari al Neolític i imparteix docència a les assignatures d’Arqueologia Quantitativa i Anàlisi dels artefactes arqueològics al grau d’Arqueologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.
INTRODUCCIÓ A L'ARQUEOLOGIA

EDUARD GARCIA

Eduard Garcia i Ejarque va néixer el 1971 i la seva vinculació al món de la ràdio va començar als 14 anys com a col·laborador a Ràdio Clot de Barcelona. És llicenciat de Periodisme per la UAB i ha col·laborat a Catalunya Ràdio, a COM Ràdio o a Ràdio Sant Cugat. També ha treballat com a editor d’informatius a Onda Rambla Catalunya, ha presentat un magazine a Ràdio Arenys, ha estat director de Ràdio Castellar, i actualment dirigeix Ràdio Palau i és el president de la Federació de Mitjans de Comunicació Local de Catalunya.
EL FENOMEN DE LA RÀDIO LOCAL A CATALUNYA

SIRA RIERA

Sira Riera i Ferrer va néixer el 1980. És llicenciada en Periodisme per la Universitat Ramon Llull, i ha treballat de redactora a TV Caldes, a Ona Mallorca i a Ràdio Sabadell. Va formar part de l’equip de Neus Bonet com a locutora i redactora de Societat al Matí de Catalunya Ràdio, i posteriorment va treballar a Ràdio Barcelona (Cadena Ser) com a especialista en Infraestructures. Actualment és redactora d’informatius i locutora a Ràdio Palau.
EL FENOMEN DE LA RÀDIO LOCAL A CATALUNYA

EMILI CORTAVITARTE CARRAL


Llicenciat en Història Moderna i Contemporània per la Universitat de Barcelona.
Professor d'història en secundària (jubilat).
Secretari general de la CGT de Catalunya (1989-1998),  de la federació d'ensenyament de la CGT de Catalunya (2005- 2014), d'acció sindical i relacions internacionals de la FECGT (2009-2014).
President de la Fundació Salvador Seguí des de 2014.

Publicacions:
- El sindicalisme revolucionari: Auge i decadència (1890-1945) en Escola de Militants. Edicions Librepensamiento. Madrid 1999.
- R. Aracil i A. Segura (editors): Memòria de la transició a Espanya i a Catalunya. Edicions Universitat de Barcelona. Barcelona 2000.
- Associació de Joves historiadors i historiadors de la UB: Sense memòria no hi ha futur. Editorial Afers. Catarroja 2004.
- La Pedagogia llibertària, en La Revolució llibertària. CGT i Fundació Salvador Seguí. Madrid 2006.
- Pròleg d’Escola de rebel·lia (Història d’un sindicalista, Salvador Seguí) Edicions El Jonc. Lleida 2007.
- Pedro Ibarra i Elena Grau (coord.) Situació del moviment obrer en Anuari de moviments socials  de 2000 a 2009 Betiko Fundazioa i Icària Editorial. Barcelona. Des de 2011 fins 2015 en format digital en http://fundacionbetiko.org/
- Articles diversos en Librepensamiento, Mientrastanto, Rojo y Negro, El Viejo Topo, Catalunya…
Col·laborador setmanal de “La visió del dia” en Radio Klara.
Coordinador del cicle de conferències Barcelona 1936-1939 (“Viure i sobreviure en el marc d'una guerra”) Biblioteques de Barcelona (2006).
Col·laborador de les exposicions i jornades:
- La revolució llibertària (70 aniversari del 19 de juliol de 1936) CGT i Fundació Salvador Seguí 2006-2007
- Pedagogies llibertàries (les cultures de la llibertat en l'anarquisme ibèric) CGT 2008-2009
- 100 anys de l'assassinat de Francesc Ferrer i Guàrdia. CGT Barcelona 2009
- “Altres protagonistes de la Transició: l’esquerra radical i els moviments socials”  Barcelona 2017
Conferències sobre: Ferrer i Guàrdia,  Pedagogia Llibertària, Escoles Racionalistes, el CENU , Salvador Seguí, Joan Peiró, Camillo Berneri, el Sindicalisme Revolucionari o l'Anarquisme Social.
Participant en els documentals “El tiempo de las cerezas” (1977-1979, eclosión libertaria) de Juan Felipe (Zer Ikusi, FSS, FAL i CGT Euskalerria) i  “Valentín. La otra transición” de José Asensio (CGT i RyN) .
Crèdits sobre Teoria i Practica de l’Anarquisme i Experiències revolucionàries llibertàries  al Postgrau de la UAB i la UPF  “Idees i experiències polítiques transformadores”, 2016 i 2017.
Crèdit sobre Teoria i Pràctica de l’Anarquisme al postgrau de la UB i UAB “Análisis del capitalismo y políticas transformadoras” (tardor 2018)